13 Ağustos 2012 Pazartesi

Gölge Hırsızı



         Gölge Hırsızı
         Marc Levy
         Çeviren: Ayça Sezen
         Can Yayınları

         “Sen benim gölge hırsızımsın; nerde olursan ol, seni bulacağım.”

         Babası tarafından terk edilmiş, çocukluğu boyunca annesiyle birlikte sıradan bir kasabada yaşayan kahramanımızın özel bir yeteneği vardır: Peşine gölgeler takılır, ona hep bir şeyler fısıldar…

         Yıllar geçmiş, bahçesindeki kestane ağaçlarının altında oturduğu okulunu, babasıyla annesinin birbirlerini sevdikleri zamandan kalma o soluk fotoğrafları ardında bırakarak yeni bir hayata başlamıştır. Ne var ki tekdüze hayatı ve bir türlü ismini koyamadığı ilişkisiyle içindeki özlemi dindirememekte, ona fısıldayıp duran gölgelerden bir türlü kurtulamamaktadır.

         Bir kıyı kasabasına yolunun düştüğü bir gün, hüzün dolu geçmişinin, peşini bırakmayan gölgelerin sırrı yavaş yavaş çözülmeye başlar. Yıllar önce geldiği bu kumsalda, gölgelerinin birbirine karıştığı ilk aşkının izini bulacak ve onun peşine takılacaktır.

         Belki de, bir sandığın içine sakladıkları o uçurtmayı yerinden çıkarmanın zamanı gelmiştir artık…

         Gölge Hırsızı, ardımızda bırakamadığımız anları, anıları ve aşkları anlatıyor. Yani peşimize takılan, kurtulamadığımız gölgeleri…

         (Arka kapaktan)

         Serrose’nin blogunda gördüm bu kitabı. Can Yayınları’nın indiriminden almıştı. Ben de indirimden bir sürü kitap almama rağmen çok merak ettim kitabı. Sırf bu kitabı almak için bir kez daha gittim D&R’a. 
         Aldım geldim eve ama elimde başka kitap vardı okuduğum. Yani Kafka’nın Bebeği’ni okuyordum. Onun yazısı da burada. O yüzden bu sonraya kaldı.
         Neyse okudum, bitirdim ve çok sevdim. Bir çocuğun hayatını ve onun gölgesini konu alıyor kitap. Benim en çok hoşuma giden kısmı ise çocuğun dilinden yazılmış olması idi. Bence kitabı bu kadar samimi kılan da buydu.
         Okumayanız varsa okumanızı tavsiye ederim. 

6 yorum:

  1. Ben de Can yayınları indiriminden almıştım bnu kitabı ve o kadar severek okudum ki, 2 günde bitti, od a vakitsizlikte yani. Vakit olsa bir günde de okunup bitebilir. Sürekleyici, merak uyandırıcı bir konu. Anlatım dilini de konuyu da ana karakteri de çok sevdim.. Ben de herkese tavsiye ederim...

    YanıtlaSil
  2. Bende de okunmak üzere bekliyor. Anlatımından seveceğimi hissettim. Paylaşımın için teşekkürler.
    Sevgiler^-^

    YanıtlaSil
  3. Ceylin, benim de bütünlemelerim var. O yüzden iki günde bitti. Ama çok güzel bir kitap, değil mi? Okuduğuma değdi doğrusu.

    YanıtlaSil
  4. Okuyan, büyük ihtimalle seveceksin. Okumalısın bir an önce.:)

    YanıtlaSil
  5. Marc Levy en sevdiğim yazar,neredeyse tüm kitaplarını okudum,bu hariç.Paylaşım için teşekkürler:)

    YanıtlaSil
  6. Bu okuduğum ilk kitabı. Bulursam diğerlerini de okuyacağım.

    YanıtlaSil