27 Ocak 2011 Perşembe

Tütün Yolu


Tütün Yolu 
Erskine Caldwell

Can sıkıntısına işte… Kitaplığımdan çıktı o da. Kim bilir ne zaman aldım da koydum onu oraya. Okumamıştım daha önce. Görünce hadi okuyayım dedim. Bir de dünya klasiklerinin çoğunu okuduğumu söylerim. (!)

Kitapta yoksul bir köylü ailesi anlatılıyor. Yaşamları toprağa bağlı hep. Toprak da artık ölü, yıllarca işlenmiş, verebileceği her şeyi vermiş, kurumuş, kısır kalmış. Sanayileşme başlamış, genç insanlar yeni kurulan fabrikalarda çalışmak, hayatlarını bu döngüden kurtarmak için akın akın şehirlere gidiyor. Kökleri toprağa bağlı, hayatları toprağa bağlı, ekip biçmekten başka hiçbir şey bilmeyen insanlar ise topraklarında kalmayı seçmişler ama ölü topraklar ne verebilirler ki insana? Açlıkla da savaşıyorlar aynı zamanda. O zamanın yaşantısından bir kesit.
Tüm bunlar anlatılıyor kitapta.
Bence dili basit. Kolay okunur bir kitap.

2 yorum:

  1. Bu kitap dünya klasiği miymiş? Hiç duymadım. Zaten kitabı nereden duydum onuda bilmiyomda :)

    YanıtlaSil
  2. @acemiblogger, evet klasiklerden sayılıyor. Yeni baskısının kapağı çocuk kitabı gibi. Belki kitapçıda falan gözünüze çarpmış olabilir.

    YanıtlaSil