20 Haziran 2012 Çarşamba

İmkânsızın Şarkısı




İmkânsızın Şarkısı
Haruki Murakami
Çeviren: Nihal Önol
Doğan Kitap

“Ne yaptığını bilen, riske giren, dünya çapında bir yazar.” Washington Post Book World

“Odasında yatağının üstünde kucaklaştık. Onun uyku tulumunun içinde, yağmuru dinlerken öpüştük, sonra da şundan buradan konuştuk, her şeyden, dünyanın oluşumundan tut da, rafadan yumurtanın nasıl pişeceğine değin.”

68’in esintilerini taşıyan üniversite hayatı ile müziğin muhteşem bir harmanı. Sonsuz bir sevecenlik ve şiirsellik, yoğun bir erotizm. İmkânsızın Şarkısı, genç bir adamın güçlüklere birlikte göğüs germe umuduyla ilk aşkına geri dönüşünün olağanüstü hikâyesi. Salinger ve Fitzgerald etkisi taşıyan romanda, Murakami’nin yaşamöyküsünden yansımalar da var.

Haruki Murakami, 1949’da Kobe’de doğdu. Vaseda Üniversitesi’nde klasik drama eğitimi gördü. İlk romanı Kaze no oto vo kike, 1979’da yayınlandı. Ardından Gunzou Edebiyat Ödülü’nü aldı. Haşlanmış Harikalar Diyarı ve Dünyanın Sonu’yla (1985) Tanizaki Ödülü’ne, Yaban Koyununun İzinde’yle (1989) Noma Edebiyat Ödülü’ne ve Zemberekkuşu’nun Güncesi’yle (2005) de Yomiuri Edebiyat Ödülü’ne layık görüldü. Murakami’nin Sınırın Güneyinde, Güneşin Batısında (2007) ve Sahilde Kafka (2009) adlı romanları da Doğan Kitap tarafından yayınlandı. Japonya’nın en önemli ve popüler yazarlarından biri olan Murakami’nin eserleri kırkın üzerinde dile çevrildi.

(Arka Kapaktan)


Haruki Murakami ve kitapları hakkında o kadar çok şey okudum ve dinledim ki mükemmel bir şeyler okuyacağımı sandım açıkçası. Ama bu kitap tam bir hayal kırıklığı oldu benim için. Belki de beklentimin yüksek olmasındandı, bilemiyorum.
Kolay okunur bir kitap ama öyle çok önemli bir kurgusu da olay akışı da yok. Beni şaşırtan hiçbir şey de olmadı okurken.
Belki de yanlış kitabından başladım okumaya, bilemiyorum. Bundan dolayı diğer kitaplarını da okumak istiyorum. Belki o zaman fikrim değişir, kimbilir.

Türkiye’de basım yıllarına göre kitapları şöyle:
İmkânsızın Şarkısı (2004)
Zemberekkuşu’nun Güncesi (2005)
Sınırın Güneyinde, Güneşin Batısında (2007)
Yaban Koyununun İzinde (2008)
Sahilde Kafka (2009)
Haşlanmış Harikalar Diyarı ve Dünyanın Sonu (2011)
1Q84 (2012)

2 yorum:

  1. Hiç okumadım bu yazarı.
    Hatta ben son aylara kadar adını sanını da bilmezdim meğer 2004'ten beri Türkiye'de basılıyormuş. Ellerimdekileri okumayı bir bitirebilsem alacağım hemen birkaç kitabını..

    YanıtlaSil