16 Kasım 2012 Cuma

Bıldırcın Yağmuru


       
         Bıldırcın Yağmuru
         Zeki Müren
         Basıldığı Yer: İstanbul Matbaası
         Kapak ve İç Desenler: Zeki Müren

         BİYOGRAFİM

         6 Aralık 1933
         Doğmuşum… İyi halt etmişim.

         39 İlk Okul:
         Siyah önlük beyaz yaka.
         Topluma ilk fiyaka.
        
         44 Orta Mektep:
         Soluk beniz kısa saç.
         Umutlardan kıskaç.

         47 Lise:
         Pembe hayaller, yeşil filizler.
         Yorulmayan yorgun dizler.

         Akademi 1950:
         Renk deryasında renksiz yelkenli.

         1955 Sahne:
         Çile, para, para, çile.
         Ne dilersen dile.

         62 en büyük aşkım;
         62 en delik gönlüm…
         62 en… neyse…
        
         Bindokuzyüz bilmem kaç;
         Veda kara dünyaya.

         Son tarihi bir bilseydim,
         İşportacı olurdum
         Hayatın anası tablamda.
         Zeki Müren, Sayfa: 127
        
         Bu kitabı İstanbul’a gittiğimizde almıştık erkek arkadaşımla birlikte. Kabalcı’dan kelepir kitap bölümünden. Zeki Müren’i çok severim. O yüzden görünce dayanamadım, aldım hemen. Çocukluğumda evimizde bir sürü kaseti vardı ve onunla ilgili bir şeyler görmek beni hemen o güzel günlere götürüyor.
         Şarkıları gibi naif, hoş şiirler var kitabın içinde. Aynı zamanda kendi yaptığı çizimler de bulunuyor. Onları da fotoğrafladım. 




         “Gözlerimi vereyim sana
         Kendine öyle bak!”
         Gibi
         “Bıldırcın yağmuru gördün mü hiç?
         Nasıl sapır sapır dökülürler.

         Bir sabah evinin damında beni bulacaksın…”
         Gibi ince, hoş ve yüce şiirler yazmış bu güzel insanı tanımayı çok isterdim doğrusu. Benim de yarı memleketim sayılan güzel Bursa’sını onunla konuşabilmeyi...
         Ayrıca bu kitabın geliri Kanser Derneği'ne bırakılmış. 


         

         
         Huzurla yatsın. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder