20 Temmuz 2013 Cumartesi

Denemeler

       


         Denemeler “Pyrrhus ile Cinéas”
         Simone de Beauvoir
         Payel Yayınları

         Simone de Beauvoir okurlarımızın çok yakından tanıdığı ve sevdiği dünyaca ünlü bir yazar. Kadın, Konuk Kız, Bir Genç Kızın Anıları ve Kadınlığımın Hikayesi kitaplarından sonra şimdi de yazarın çok tanınmış bir başka eserini yayınlıyoruz. Denemeler Beauvoir’in felsefe ile edebiyatı başarıyla kaynaştıran ve övgüyle karşılanan bir eseridir. İçinde kişioğlunun durumu, başkalarıyla ilişkileri, eyleminin sınırları, varoluşunun koşulları ile özgürlük, bağlanma, mutluluk, tanrı, ahlâk, çevre, sonsuzluk, insanlık vb. sorunlar ele alınmıştır.
         (Arka kapak)

         Yıllar önce başlayıp da yarım bıraktığım kitaplardan biriydi. Bu ara Kuşadası’na yanımda getirdiğim yarım kitapları bitirmeye niyetlendiğimden kendisine bir şans vermek istedim. İyi de oldu, dün büyük bir kısmını okuduktan sonra bugün öğleye doğru bitti.

         Felsefe kitabı okumayı seviyorsanız tavsiye edebileceğim bir kitap. Ben hiç sıkılmadan okuyorum/okudum. 
         

         *Yazarından imzalı değil ama yazar Selim İleri'ye imzalanmış bu kitap da. Ne yazık ki imzanın kime ait olduğunu anlayamıyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder