9 Ekim 2013 Çarşamba

Boyalı Kuş (E – Kitap)

         

         Boyalı Kuş
Jerzy Kosinski
E Yayınları

         “İkinci Dünya Savaşı’nı konu edinen kayda değer kurgulardan hiçbiri Jerzy Kosinski’nin Boyalı Kuş’unun seviyesini yakalayamaz. Görkemli bir sanat eseri ve insan iradesi üzerinde yazılmış en iyi methiye. Bunu okuyan asla unutmayacak, ve mutlaka sarsılacak. Boyalı Kuş edebiyatımızı ve yaşamlarımızı zenginleştiriyor.” – Jonathan Yardley, The Miami Herald –
            “Olağanüstü… Tam anlamıyla sersemletici… Hayatımda okuduğum en güçlü kitaplardan biri.” – Richard Kluger, Harper’s Magazine-
            “En önemli yazarlarımızdan biri.” – Newsweek-
            “En iyilerden biri… Derin bir içtenlik ve duyarlılıkla yazılmış.” – Elie Wiesel, The N. Y. Times –
            (Arka kapak)

         Geçtiğimiz yıllarda neredeyse takip ettiğim her blog yazarı bu kitaptan bahsetti blogunda. O kadar çok merak etmiştim ki bu kitabı aramadığım kitapçı kalmamıştı. Ama bir türlü bulamamıştım. (Bu arada çok popüler kitaplardan hoşlanmıyorum. Daha doğrusu çok satanlar listesindekilerden. Yani hep kesin çok saçma, ciklet bir kitaptır bu diye düşündürüyor bana.)
         Ama bu kitap isminden midir nedir iyi bir kitabım ben diye bağırıyordu resmen. En sonunda e – kitap versiyonunu buldum. Okudum da rahatladım.
         Aslında rahatladım derken öyle yenilir yutulur bir kitap değil bence. Rahatsız edici bir şekilde iç acıtıcı hatta. Arka kapak yazısında da yazdığı gibi asla unutamayacağım bir kitap bu!
         Savaş zamanlarını anlatan kitap çok okudum, hatta dedelerimden, büyüklerimden de o zamanların hikayelerini çok dinledim. Ama her seferinde aynı acıyı hissediyorum içimde. Yine aynısı oldu! Ve bence hikayenin bir çocuğun ağzından yazılmış olması da en vurucusuydu. Gerçek bir hikaye olması da cabası…
         Ne diyeyim ki… Okuyun, okutun.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder