30 Eylül 2013 Pazartesi

Mitoloji

         

         Mitoloji
         NTV Yayınları
         Başvuru Kitapları

         Her toplumun, dünyanın yaratılışından onun nasıl son ereceğine kadar çeşitli olayları hikaye eden kendi mitleri vardır.
         Bu kitapta Eski Mısır tanrılarından Hindistan’ın Veda tanrılarına, Maya, İnka ve Aztek efsanelerinden Aborjinlerin Düş Zamanı’na, Babil, Sümer ve Asur destanlarından Yunan ve Roma efsanelerine kadar binyıllardır tüm dünya toplumlarını şekillendiren mitler ve yaratılış hikayeleri yer alıyor.
         Her hikaye, onu yaratan toplumla ve bu hikayelerin şekillendirildiği ve esin kaynağı olduğu insanlar ve hareketlerle birlikte ele alınıyor.
         (Arka kapak)

         Bildiğiniz (ya da bilmediğiniz) üzre ben bir turist rehberliği öğrencisiyim. Geçen yıl bahar döneminde de mitoloji dersi almıştım. Bu kitabı da hocamız kaynak kitap olarak önermişti.
         Ne yazık ki herkesin bayılarak okuduğu bu kitabı ben bir türlü sevemedim. Anlatış tarzını sevemedim yani. Yoksa içindeki mitler bildiğimiz aynı mitler. Ya da ben daha önceden hikayeleri bildiğimden de kaynaklanmış olabilir bu. Çünkü lisedeyken falan mitoloji kitabı çok okurdum ilgimi çektiğinden.
         Yine de güzel bir kaynak. Bizim gibilerin de kütüphanesinde bulunması gerekenlerden bence. Kısa kısa olduğundan herkes de okuyabilir gerçi. Sıkmıyor o kadar.
         İleriki zamanlarda bir kez daha okumayı deneyeceğim kendisini. Alanım olduğu için bu hikayeleri unutmamam lazım hem. Hem de belki o okuduğum zaman bu kitabı okumak için uygun bir zaman değilmiştir ve ikinci okuyuşumda daha çok keyif alabilirim. Umarım yani. :)

         Tüm dünya milletlerinin mitleri var neredeyse içinde. İlginiz varsa tavsiye ederim. Görsellerle destekli olduğundan işinize yarayacaktır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder