4 Aralık 2014 Perşembe

“Filiz Hiç Üzülmesin”

         


         “Filiz Hiç Üzülmesin”
         Sabahattin Ali’nin Objektifinden, Kızı Filiz’in Gözünden Bir Yaşamöyküsü
         Filiz Ali
         Yapı Kredi Yayınları

         “… üzülecek bir şey yok. Her şey düzelir, hele Filiz hiç üzülmesin.”
Filiz Ali’nin anılarını, babasının eserleri ve mektuplarıyla harmanlayarak kitaplaştırdığı “Filiz Hiç Üzülmesin”, sadece bir hayata odaklanmakla kalmıyor, Sabahattin Ali’nin usta fotoğrafçılığına da tanıklık ediyor.
Sabahattin Ali’nin Istıranca Dağları’nda öldürülmesinden çok önce, kehanette bulunur gibi kendi sonunu yazdığı dizeleriyle biten “Filiz Hiç Üzülmesin”, edebiyatımızın efsanevi yazarını yattığı yerde de selamlıyor…
“Bir gün kadrim bilinirse
İsmim ağza alınırsa
Yerim soran bulunursa
Benim meskenim dağlardır.”
(Arka kapaktan)

Sabahattin Ali’yi çok severim. Tüm kitaplarını okumaya çalışıyorum. Eskiden okudum diyordum ama geçen bir yerde farklı isimlerde kitapları da olduğunu okudum. Onları da edinmem lazım en kısa sürede.
Çok severek okuduğum kitapları hep bir hüzün de uyandırır içimde. Bu dünyadan erken ayrılışından sebep olacak. Düşündükçe üzülüyorum, sinirleniyorum hatta. Burası nasıl bir ülke ki bütün aydınları, yazarları sürülüp, öldürülüp, yakılmış olsun?! Utanıyorum resmen kendimden.
Nazımlar, Azizler, Sabahattinler bunları yaşamak zorunda mıydı sanki! Ne zaman gelişmiş, aydınına düşünürüne sahip çıkacak bir ülke olacağız acaba?! Ne zaman hadi doğru söyleyeni de geçtin söz söyleyen dokuz köyden birden kovulmaktan vazgeçilecek? Zor bu ülkede yaşamak… Gençlerin bu ülkede yaşamak istememesinin en büyük nedeni de bu bence. Kendi ülkende özgürce konuşup, yazamıyorsun bile. Yazık!
Filiz Ali, babasını ve anılarını anlatmış kitapta. Birinci baskı 1995'te çıkmış ama ben hiç denk gelmemiştim. Geçenlerde bir kitapseverin instagram hesabında gördüm. Bu ikinci baskı olanı. Çıldırdım tabii. Hemen sipariş verdik. Geldi ve az önce de bitirdim. Yine çok mutlu oldum. Sabahattin Ali’ye biraz daha yaklaştım. Yine çok üzüldüm. Böyle bir aydından yoksunuz ne zamandır. Ve onunla tanışıp, konuşma fırsatını yakalayamayacağım.


         

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder