23 Kasım 2014 Pazar

Satranç

           
 
         Satranç
         Stefan Zweig
         Can Yayınları

         Raslantı sonucu eline geçirdiği bir kitapla satrancın inceliklerini öğrenerek bu oyunu bir tutkuya dönüştüren ve gidecek bu tutkusu yüzünden beyin hummasına yakalanan Dr. B.’nin öyküsüdür görünüşte Satranç. Ama derinlerde bir veda mektubudur aslında.
            Stefan Zweig’in Brezilya’da sürgündeyken yazdığı ve Şubat 1942’deki intiharından birkaç ay önce tamamladığı Satranç, Avrupa kültürünün nasyonla sosyalist tehlike altında yok oluşuna işaret eder.
            Avrupa kültürüne elvada derken yaşama da veda etmeyi seçen Zweig’in son  yapıtı Satranç, gerilimli kurgusu ve kahramanın ruhsal gelgitlerinin işlendiği dokusuyla, kısa ama her bakımdan etkileyici olağanüstü bir uzun öyküdür.
            (Arka kapak)

         Bugün instagramda dolaşırken farkettim ki bu kitabı bloga yazmamışım. Ben bu kitabı okumadım, dinledim. Okan Bayülgen’in sesinden.
         Okan Bayülgen, radyo programında kitap okuyordu bir ara. Ben de Satranç’a denk gelmiştim.
         Beni çok etkileyen bir kitaptı. Hâlâ okumayanlarınız varsa tavsiye ederim.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder