9 Kasım 2014 Pazar

Kızlar Farkına Varmıyor

         


         Kızlar Farkına Varmıyor
         Boris Vian
         Mitos Yayıncılık

         Boris Vian bu kez, kahramanı Francis’i katıldığı maskeli baloda kadın kılığına sokup, komik ama tehlikeli bir uyuşturucu çetesinin kucağına atıyor. Kahramanımız, kendine asılan lezbiyenlerle sevişmekten, kur yapan homoseksüellerle hoşça vakit geçirmekten fırsat buldukça, kötülerin hakkından kadın kılığında ama erkekçe gelmesini de beceriyor.
Ve kızlar, hiçbir şeyin farkına varmıyor.
(Arka kapak)

Akşamüzeri başladığım şu kitap beş dakika önce bitti. Evet, yarın vizelerim başlıyor ve ben çalışmak haricinde her işi yapıyorum yine. Ne yapayım, sevmiyorum ders çalışmayı. Bugün tam dört farklı kitap okudum ve birini bitirdim. Tamam tamam, arada ders de çalıştım. :/
Kitabın arka kapağını okumadım her zamanki gibi. Çünkü bazen tüm olayı arka kapağa yazıyorlar ve bence o saatten de sonra da okumanın anlamı kalmıyor. Neyse, okumadım işte ve başlarken aman ne eğlenceli bir kitaba benziyor diye geçirdim içimden.
Tamam, öyle çok sıkıldım diyemeyeceğim ama ben daha eğlenceli şeyler beklerken biraz vurdulu kırdılı ilerledi kitap.
Boris Vian da çok meşhurmuş bu arada. Ben ilk kez okudum. Kendi hayatı da oldukça ilginç bu arada. Takma isimlerle de işler yapmış anladığım kadarıyla. Kendi romanlarını başka isimle çevirmiş başka dillere. Çok ilginç geldi bana bu olay.

         Bir çok da mesleği var. Fransız mühendis, yazar, şair, müzik eleştirmeni, caz trompetçisi, şarkı sözü yazarı, sanat yönetmeni. Bunlar az buz şeyler değil doğrusu. 39 yaşında vefat etmiş ne yazık kı. Çok genç.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder