3 Temmuz 2020 Cuma

Çağrışımlar

 


Çağrışımlar

Ahmet Önel

Kavis Kitap

 

Ahmet Önel, eşine az rastlanır bir çalışma yapmış: klasik romanların izinden giderek tüm okurların belleğinde yer etmiş bu başyapıtların çağrışımlarıyla, yepyeni, ufuk açıcı bir çağdaş metin oluşturmuş. Çağrışımlar, ünlü İtalyan yazar Italo Calvino’nun ünlü “Klasikleri Niçin Okumalı” yazısından el alan bir metinler toplamı. Kitap, klasiklerin göstergelerinin verdiği esinle ilerliyor. Ve her okuru kendi klasiği üzerinde düşünmeye çağırıyor.

(Arka kapaktan…)

 

Sınavlarıma çalışıp, girmem gerekirken ben neden okuyorum? Çünkü elektrik kesikti! Bütün gece sıcaktan uyuyamayıp sabah bayılmışım. :D Uyandığımda elektrik yoktu. Şu kitaba devam edeyim en iyisi mi dedim; dün azıcık okudum çünkü. Elektrik geldi öğlen ama az kalmıştı kitabın bitmesine. Bitireyim dedim. :)

Klasik birçok romanın çağrışımlarını yazmış Ahmet Önel. Kitapların çağrıştırdıklarından yeni anlatılar yani.

Enis Batur da yazmakta olduğu kitabı yazarken gelen çağrışımları, sonrasındakileri, gittiği yerlerin çağrışımlarını falan yazar ya… Bir tanışıklık hissiyle okudum o yüzden. Güzeldi. :)

 


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder