31 Ocak 2018 Çarşamba

Ben Ruhi Bey Nasılım


         


         Ben Ruhi Bey Nasılım
         Edip Cansever
         Koza Yayınları
        
         Günümüz Türk şiirinde Edip Cansever’in, “Tragedyalar” ile “Çağrılmayan Yakup” kitaplarının bir uzantısı sayılabilir. Cansever, bu son kitabında da insanın trajik varlığına eğilmiş, saptamanın, sergilemenin de ötesinde, insanın “aşama” gücünü hiçbir durumda yitiremeyeceğini bir daha kanıtlamıştır.
         Ben Ruhi Bey Nasılım, bu yargıyı kanıtlayan bir Edip Cansever şiiridir.
         (Arka kapaktan...)
        
         Bu kitabı ilk okuduğumda 19 yaşındaydım. 27 yaşımın son ayında yeniden okumak istedim. Aynı duyguları hissedecek miyim diye merak ediyordum çünkü.
         Kitabın sonuna geldiğimde bazı şeylerin hiç değişmemiş oluşu hem güzel hem de üzücüydü bence.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder