8 Ocak 2018 Pazartesi

Bir Beyoğlu Düşü

         


         Bir Beyoğlu Düşü
         Demir Özlü
         Türkiye İş Bankası Kültü Yayınları
        
         Başımdan bütün bu tuhaf olayların geçtiği gençlik yıllarından bu yana, denizleri çeşitli yönle açılan, yumuşak tepeleriyle bütün o Boğaz’la Haliç çevresine uzanan, gizemli İstanbul kentinde hiçbir yer beni Tünel Alanı kadar ilgilendirmemiştir.
            …
            Şimdi rutubetli sokaklarıyla o gizemli mahalleden uzaktayım. Hepsi, bütün yaşadıklarım da, baskı altında geçmiş gençliğimin o büyüleyici yanılsamaları da geride kaldı. Bir sanrı, bir sanrıdan başka bir şey değiller artık. Geceleri, kentin boğucu gökyüzünü saran deyimlendirilemez bir hayalet. Ardımı bırakmayan hayaleti, bir giysi gibi çıkarıp atmam gerekiyordu üstümden.
            (Arka kapaktan)

         Bu küçücük kitaptan oldukça etkilendiğimi itiraf etmeliyim. Beyoğlu ve Tünel Alanı dolaylarında geçen anlatısı özlemimi katlamakla kalmadı anlattıklarını izliyormuşum gibi de hissettim Özlü’nün.
         Bu arada kendisi Bunalım Edebiyatının öncülerindenmiş ki bu yönden ilgimi çekti. Ama bir önemli detay daha var ki kendisi Tezer Özlü’nün de abisiymiş. Bu da ilgimin ona yönelmesinin ikinci sebebi. Başka kitaplarını da okumak istiyorum.
         Bir de bu kitap sanırım YKY tarafından yeniden basılmış ama başka yazılar da eklenmiş sanırım o versiyona. İnternette aratınca genelde o çıkıyor. İsmi: Bir Beyoğlu Düşü-Berlin’de Sanrı Kanallar. Ama ben İş Bankası’ndan çıkanı okudum.

         

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder