14 Ocak 2018 Pazar

Şeytan İşi

         


         Şeytan İşi
         Hüseyin Rahmi Gürpınar
         Hazırlayan: Kemal Bek
         Atlas Kitabevi
        
         Hüseyin Rahmi Gürpınar, Şeytan İşi romanında yaşlı ve zengin, ama cahil ve aklı kıt bir kadın olan Hayriye Hanım’ın, bir şaka dolayısıyla başına gelenleri, bilinen gülmeceli anlatımla öykülüyor. Birbirleriyle cilveleşen kedilerin rahatsız edici miyavlamalarıyla başlayan, Hayriye Hanım’ın tımarhaneye düşmesiyle acıklı bir sona ulaşan bu romanda, yazar, zamanın İstanbul yaşamından doğalcı sahneleri, etkileyici bir dille betimlemektedir. Her zamanki toplumsal eleştirisi, en azından gülümseten gülmecesi ve yürek sızlatan dramıyla…
         (Arka kapaktan...)

         Kitabın arka kapak yazısında her şey anlatılmış zaten. :) Hüseyin Rahmi Gürpınar’ın bulabildiğim tüm kitaplarını okumaya karar verdim bu yıl. Neden böyle bir karar aldım bilmiyorum ama bir hışımla bu kitaptan başladım okumaya. Elimdeki tüm kitaplar e-kitap olarak mevcut olduğundan tabletimden okuyorum. E-kitap olunca sanki daha hızlı okuyabiliyorum.
         Bu tip öyküler okumayı severim, hatta ben biraz tiyatro oyunu tadı alıyorum böyle hikayelerden ama oyunu var mıdır hiç bilmiyorum.

Not: Okuduğum e-kitabın kapağı buydu ama bir türlü bulamadım resmini. Nadir Kitap'ta vardı bir tek.
        


2 yorum:

  1. hüseyin rahmi tarzını sevdiğim yazarlardan.. çok uzun zamandır okumamıştım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de çocukken 1-2 kitabını okumuştum. O yüzden tüm kitaplarını okumaya karar verdim.

      Sil