17 Şubat 2018 Cumartesi

Şehirden Bir Çocuk Sevdin Yine


         


         Şehirden Bir Çocuk Sevdin Yine
         Cezmi Ersöz
         Öteki Yayınevi

         Yaktın masum hırslarını geliyorsun
         Oysa bir bilsen, seni ona taşıyan şehir
         Şaçını bağladığın iple bile alay ediyor
         Ah! Bir bilsen herkes tetikte
         Sense böyle hesapsız, böyle sevinçle
         Ah! Bir bilsen
         Sadece güzelliğin tutuyor acımasızlığın kapılarını
         Yaktın masum hırslarını geliyorsun
         Şehirden bir çocuk sevdin yine
         (Arka kapaktan...)

         Dün Japonca kursundan çıktıktan sonra hava güzel diye biraz dolaşmak istedim ve Karşıyaka’nın ara sokaklarında bir kitaçı keşfettim. Adı Smyrna Kitabevi. Genelde ikinci el kitaplar vardı ama sıfır kitaplar da satıyorlarmış. Oadan beş adet kitap aldım ve biri de buydu.
         Eve dönerken yolda hemencecik okudum kitabı. Cezmi Ersöz ile tanışmam lise bire denk gelir. İlk kitabını 15 yaşımdayken okumuştum ve kalemi beni büyülemişti. Büyüdükçe başka kitaplarını da okudum ama pek peşine düşmüyorum kitalarının. Karşıma çıkınca alıyorum sadece. Bu arada bir kitap fuarında kendisiyle tanışıp, sohbet etme fırsatım da olmuştu.
         43 sayfalık küçücük bir kitaptı ama içindeki şiirler oldukça doluydu bana göre. En çok sevdiğim ise kitaba da adını veren Şehirden Bir Çocuk Sevdin Yine isimli şiir oldu.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder