23 Ağustos 2011 Salı

Hayat-i Muhteva


Eren Ali Gül
Hayat-i Muhteva, Gökkuşağı yayınları tarafından basılmış, mizanpajını ‘her sayfasında boşalan terini; demir işçiliğinde damıtan, kadrolu sürgünlüğün ‘eli bıçaklı derviş’i Fadıl Öztürk yapmış.
Eren Ali Gül kimdir?
6 Mayıs 86’sında, Konya Selçık’ta dünyaya gelmiştir. Aslen Tunceli Ovacıklı’dır. Esmer halkı içinde kumral ve uzunca boyuyla dikkat çektiği gibi, devlet kayıtlarında nerede ikamet ettiği de resmi olarak bilinmemektedir. Bu nedenle hayata kadrolu sürgündür.
Fenalıklar ülkesinin fena çocuklarına atfen, Temmuz 2010’da ‘Hayat-i Muhteva’ şiir kitabını çıkarmıştır.
Sürece, tali yollardan basiretsiz teklifler getiren omurgasızlara karşı büsbütüncesine savaşmaktadır(!).
‘Demokrasinin unsurlarını bırakmayan, onu metinsel ortaklaşmadan, birlikte kurgulamaktan’ yana tavır alan bir anlayışa sahiptir(!).
Hayat-i Muhteva bu birlikteliğin vazgeçilmez nesnelliğidir.

Ben kendisini Facebook aracılığıyla tanıdım. Kitaba nasıl ulaşabiliriz, diye sormuştum. Sağolsun imzalayıp yolladı bana. Severek okudum.

Bu da arka kapaktan:

Büyük laf ebeliklerine tutuyorum sizi. Üzgünüm. Atlıkarıncalı gezintilere götüremiyorum sizi. İşsizlik çağlarını aşamamış bir erilim(!).

Atlılar hücreleri kırıyordu on küsur yıllar evvel… Ne var ki atlıkarıncalılar çocuktular. Hücrelerini kıran Adalılar kadar, Ada’sına sahip çıkan anti’ler de çoğalacaktı bu vakitler… Kara ve kirli çocuklar ‘özgürlük ve dayanışma’ ülkesine koşarken, ayakları yalpalayıp düşenler de olmalıydı.
.
.
.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder