22 Şubat 2017 Çarşamba

Caniler Uyumaz

         


         Caniler Uyumaz
         Mickey Spillane
         Çeviren: Adnan Semih Yazıcıoğlu
         Başak Yayınevi
        
         Bu yıl insanlık için küçük, kendim için büyük kararlar aldım. Bunlardan biri de sevmediğim türlerde de kitaplar okuyacağım idi. İşte Dedektif/polisiye kitapları da sevmediğim türler arasında.
         Aslında bu kitap İzmir’deki kitaplığımda yoktu ama ben geçen hafta Balıkesir’e gidince oradan biraz kitap getirdim. Hepsi gelecek de gittikçe azar azar getiriyorum işte. Aslında Balıkesir Muhasebecisi’ni bitirmemiştim bu kitabı çantama attığımda ama o kitap çok eski olduğundan bir daha çantaya koymayı göze alamadım. Un ufak olacaktı yoksa.
         Neyse gelelim kitabın konusuna. Konumuz New York’ta geçiyor. Çekişmeli iki farklı kötü adam var şehri yöneten ve bir gün herkesin deli gibi korktuğu Vetter adında bir adam çıkıyor ortaya ama kimse adamı görmemiş, hakkında bir malumatı yok. Yine de kendisinden deli gibi korkuyorlar.
         Her dedektiflik hikayesinde olduğu gibi olay kitabın sonunda çözülüyor ama ben ilk on sayfasından sonra olayı çözdüğümden çok sıkılarak okudum. Bu tip kitapları sevmememin nedeni de bu zaten. Hemen çözüyorum, sonra heyecanı kalmıyor okumanın. Yarım bırakmayayım diye okudum yine de. Ama okurken belki değişik bir şey olur diye de hep bekledim ama cık, hiçbir şey olmadı.
         Belki de bu tip kitapların olayı budur, önceden çözmek gerekiyordur sonucu ama bilemiyorum doğrusu. Ben sevemedim pek.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder