6 Şubat 2017 Pazartesi

Cezmi

         


         Cezmi
         Namık Kemal
         Akvaryum Yayınevi
        
         Merhabalar;
         Neredeyse bin yıldır kitaplık bekleyen bir kitapla geldim bugün. Yanlış hatırlamıyorsam 2008 ya da 2009’da almış olmam lazım bu kitabı. O zamandan beri Balıkesir’deki kitaplığımda bekliyordu. En son Balıkesir’e gidince buraya getirdim ben de. Artık okumak istiyordum çünkü.
         Bu arada 20013’ten beri çok fazla kitap alışverişi yapmıyorum pek. Yani üniversitede hocalarımın söylediği kitaplar ya da çoook merak ettiğim kitaplar haricinde genelde kitap fuarını bekliyorum. Nereden duydum bilmiyorum ama sürekli kitap almak da bir hastalıkmış. Yani tüm kitaplara sahip olma isteği. Bundan korktuğum için çok fazla kitap almıyorum işte. Yani tamamiyle kesemiyorum da öyle gidip bir çanta sırtlanıp dönmüyorum artık eve. Bu arada artık kitaplıkta bekleyen kitaplarımı okudukça #kitaplarkitaplıkbeklemesin etiketiyle paylaşacağım instagram hesabımda.
         Gelelim Cezmi’ye. Normalde Türk Klasiklerinin bir çoğunu okudum aslında ben. Ama elim bu kitaba gitmiyordu hiç. Okumaya başladıktan sonra ise çok keyif aldım ama. Cezmi bir asker, Adil Giray da. Kitabın büyük bir kısmında Cezmi’nin yaşadıklarından bahsediliyorsa da bir kısmında da Adil Giray’dan bahsediyor. Zaten iki karakter de bağlantılı. Okurken gerçekten bu karakterler var mıydı Osmanlı’da diye geçiriyor insan içinden. Ama ikisi de kurgu tabii ki. Yalnız kitapta dikkatimi çeken şey şu oldu: İyiler fazla iyi ve mükemmel, kötüler ise çok kötü. O noktada biraz uçlarda olmuş bana göre.
         Bu arada roman Namık Kemal’in en kötü yapıtlarından biri sayılıyormuş. O dönemin şartlarına göre çok da kötü değil bana göre. Zaten sürgün zamanlarına denk geliyor yazılış zamanı.

         Bu arada bendeki baskı Akvaryum Yayınları’ndan. Zaman zaman yazım hataları vardı. Çok rahatsız etmese de göze batıyordu yine de. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder