28 Mayıs 2018 Pazartesi

Gölgeler Kitabı


         


         Gölgeler Kitabı
         James Reese
         Çeviren: Emin Sınır
         Klan Yayınları

         “Müthiş bir zarafet ve inanılmaz bir gotik tat..” Anne Rice
         “İnsanun zihnine tıpkı bir zehir gibi sızan dayanılmaz çekicilikte bir roman.” Caleb Carr
         19. Yüzyıl Fransası’ndaki bir rahibe manastırında, rahibeler tarafından eğitilen kızlar arasında yaşayan Herculine’in ne sosyal bir bağı ne de varlıklı bir tanıdığı vardı. Cadılıkla suçlandığında, bu utangaç öğrenci kaçma ümidinin bulunmadığı br yere kilitlendi ve hayatının geri kalanını burada yaşamaya zorlandı... Ta ki, gerçek bir cadı olan güzel ve gizemli Sebastiana tarafından kurtarılıncaya kadar. Bu gizemli cadının malikanesine götürülen Herculine burada adım attığı fantastik ve erotik dünyada, soluk kesici ve karanlık bir mecradan geçerek kendi gerçek doğasını ve kaderini keşfetti.
         (Arka kapaktan...)

         Bu kitaba 2012 yılında başlamıştım. Bir blog çekilişinden kazanmıştım bunu. Hatırlıyorum, okulun ikinci dönemiydi ve benim vize ya da final dönemimdi. Ders çalışmak yerine –her zamanki gibi- kitap okumayı tercih etmiştim. Zaten ben sınav zamanları nedense ya bir kitaba ya bir kitaba kafayı takar, o süreyi tembellik yaparak geçirirdim.
         Kitaba 2012’de başladım ve sınav haftası bitince bir kenara ittim. Açıkçası sıkılmıştım da. Anca 2018’in mayısında bitirebildim işte. Açıkçası ardımda kalmasın diye bitirdim. Çünkü kafamda bir yerde sürekli yarım bıraktığım kitaplar duruyor ve ben artık benimle kalsınlar istemiyorum.
         Neyse gelelim kitaba: bir kere kitabı Goodreads’e girerken farkettim ki meğer bu kitap Herculine serisinin ilk kitabıymış. Ama ben seri kitap okumaktan hiç hoşlanmadığım için devamının peşine düşmeyeceğim. Baştan söyleyeyim.
         Kitabımız manastırda yaşayan Herculine’nın günlük yaşamıyla başlıyor. Sonra bu kızcağız (!) cadılıkla suçlanıyor ve bir yere kapatılıyor. Sonra da birileri onu oradan kaçırıyor ve asıl yaşamına başlıyor. Kendisiyle ilgili çok önemli bir gerçeği öğreniyor ve kız kardeş olarak tanımlanan Sebastiana ile tanışıyor. Kitabın büyük kısmı kitabın adına da ismini veren Gölgeler Kitabı’nı okumasıyla geçiyor.
         İşte cadılık, büyücülük, biraz da cinsellikle örülü bir kitap bu. 2012’de okumaya başladığım o hafta çok ilgimi çekmiş olsa da şu an o kadar da ilgi çekici gelmiyor bana. Zorla bitirdim aslında. O yüzden de devamını okumayacağım.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder