31 Mayıs 2018 Perşembe

Kutsal Sahtekar


         


         Kutsal Sahtekar
         J. R. Lankford
         Çeviren: Engin Süren
         Maya Kitap

         Efsane, New Yorklu zengin bilim adamı Felix Rossi’nin Hz. İsa’nın kefeninden çaldığı DNA ile insan klonlamaya çalışmasıyla başladı. Doğum sırasında öldüğü sanılan çocuk ve annesi Maggie ise İtalya’da gözlerden uzak bir hayat sürmekteydi. Bu sırada çocuğun ölmesini isteyen Theomund Brown adındaki son derece güçlü bir iş adamı onları adım adım takip ediyordu.
         Kutsal Sahtekar’da Maggie’nin başka bir klona hamile olduğı dedikodusuyla işler iyice çığırından çıkıyor! Büyüleyici bir kadın olan Coral Anders ile ölümcül bir rekabete giren Maggie, kendisine ihanet etmiş Sam Duffy’yi hala seviyor. Aöaacaba Brown’un imparatorluğunun kontrolünü elinde tutan ve insan kaçakçılığı işine de bulaşmış Luis Moctezuma’nın ördüğü tehlikeli ağın farkındalar mı?
         New York’un karmaşasından Mexico City’nin lüks evleri ve yoksulluğuna; Vatikan’dan Guadalupe Bakiresi’nin sunaklarına ve ilahi genler taşıma ihtimali olan ikinci bir bebeğe kadar, JR. Lankford’un klonlama hikayesi sizi heyecanla saracak.
         (Arka kapaktan...)

         Bir gün Üçkuyular İskele’de Japonca kursuna gitmek için vapur bekliyorum bir grup kadın ellerinde kitaplarla içeri girdi. Sonra kamerela, fotoğraf makinalarıyla birileri daha geldi. Vapur geldikten sonra da tam vapura binerken bana da bir kitap verdiler. Ben de aldım. Meğer Balçova Belediyesi, Kütüphaneler Haftası için fotoğraflar çekecekmiş, onun için toplanmışlar.
         Kitabın arkasını okuyunca çok ilgimi çekti. Okumaya başlayınca da sanki konunun ortasından başlamışım gibi hissettim ve başlarda hiçbir şey anlamadım tabii ki. Meğer bu kitap bir serinin üçüncü kitabıymış. İlk kitapta bir bilim adamı Torina Kefeni’nden çaldığı bir DNA örneğinden bir çocuk klonluyor. İkinci kitapta ise bu klon çocuk Maggie’nin rahmine yerleştiriliyor.
         Son yani benim okuduğum kitapta ise klon çocuğun öldüğünden ve Maggie’nin yeniden hamile oluşundan bahsediliyor. Yani bu çocuğunda kutsal olabileceği ihtimali var.
         Açıkçası başlarda olayı anlamadığım için çok sıkılmıştım ama sonra kitabın arkasında ilk iki kitap ile ilgili bilgileri okuyunca herşey oturdu kafamda. Sonra akıcı bir hale geldi kitap şükürler olsun ki.
         İşin özü seri okumayı pek sevmiyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder