26 Aralık 2017 Salı

Altın Çiftlik

         


         Altın Çiftlik
         Johanna Spyri
         Hazırlayan: Prof. Dr. Mehmet Kanar
         Osmanlı Türkçesi Öğrenim Seti
         Çözümlü Metinler – 1
         Say Yayınları
        
         Alfabe bilgisine sahip olan kişiler için hazırlanan bu çalışma ile okuma becerinizi artıracak, başlangıç seviyesinden ileri seviyeye kadar olan farklı metinlerle aşamalı olarak hem kelime hem de yazılış biçimleri konusundaki bilgilerinizi pekiştireceksiniz.
            Osmanlı Türkçesi Öğrenim Seti başlığı altında sunulan bu çözümlü metinler ile,
-      Seviyenize göre kitap seçebilecek,
-      Farsça ve Arapça kelime dağarcığınızı genişletecek,
-      Metnin Arap harfli kısmı ile Latin harfli kısmını aynı sayfada görerek kelimelerin yazılış biçimleri ile telaffuzunu tek seferde karşılaştırabileceksiniz.
(Arka kapaktan)

Bu kitabı okumaya 20 Ocak 2017 başlamışım ve tam olarak 21 Aralık 2017’de bitirdim. Sebebi ise her zaman yaptığım gibi başlayıp bir kenara atmak. Ama kitabı, kitapçıda ilk bulduğumda çok heyecanlandığımı biliyorum çünkü hem basit seviyedeydi hem de hemen an sayfada Türkçesi yazıyordu. Elimde Osmanlıca roman ve şiir kitapları var ama onların içinde Farsça ve Arapça kelimeler de olduğundan sözlüksüz okuyamıyorum. Malum o dilleri bilmiyorum daha. İnşallah bir gün öğreneceğim. Bu kitabı o yüzden beğendim.
Öte yandan Altın Çiftlik’i daha önce okumamıştım. Üstelik Johanna Spyri, Heidi’nin yazarıymış. Ben kitaplarını da çizgi filmini de çok severim Heidi’nin. Defalarca kez okuyup izlemişliğim vardır.
         Bu kitapta da Zeynep’in hikâyesini okuyorsunuz. Güzel mesajları olan bir kitaptı.


         

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder