29 Aralık 2017 Cuma

Yahudiler

         


         Yahudiler
         Bir Perdelik Güldürü
         Lessing
         Çeviren: Yüksel Pazarkaya
         Cumhuriyet Dünya Klasikleri
        
         Yine bir tiyatro metni okudum. Ne yapayım, seviyorum. Bir de bu Cumhuriyet Dünya Klasikleri serisini bitirmek istiyorum. Gerçi serinin büyük bir çoğunluğu Balıkesir’de ailemin evinde. Daha onları bir ara İzmir’e getireceğim. Serinin tüm kitapları yok bu arada elimde. 5-6 tanesi eksik diye biliyorum ama yine de hepsini bir araya getirip bakmam lazım. Sonra eksiklerini tamamlamak istiyorum. Bu arada bu kitapları bir komşumuz vermişti bana. Liseye gidiyordum sanırım. Bir gün bir çuval kitapla geldi eve, evet bir çuval. Bu Dünya klasikleri serisiyle yine Cumhuriyet gazetesinin verdiği TBBM’nin kuruluşu ve sonrasındaki dönemi anlatan o kitap dizisi var. O seri tamdı diye hatırlıyorum ama yine de onlar getirilecek. Bir kısmı hala Balıkesir’de onların da.
         Gelelim kitaba. Kitap zamanında biraz yanlış anlaşılmış Yahudileri kötülüyor diye ama tam olarak önyargıyı anlatıyor bence. Hıristiyanların Yahudilere karşı edindikleri önyargıyı. Kısacık bir kitaptı, severek okudum. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder