18 Aralık 2017 Pazartesi

Kutsal İnek

         

         Kutsal İnek
         David Duchovny
         Çeviren: Algan Sezgintüredi
         April Yayıncılık

         Hindistan’dan Türkiye’ye, İsrail’den Filistin’e kıtalararası bir macera!
            X-Files ve Californication’un yıldızı David Duchovny’den katıla katıla okunacak lezzetli bir hiciv, iyimser bir sistem eleştirisi, bir doğal hayat manifestosu.
            Siz, ben, biz, yabandaki hayvanlar, dizinizin dibindeki hayvanlar, tabağınızdaki hayvanlar, yanınızda duran kişi…
            Hepimiz biriz.
            Hepimiz kutsalız.
            Bütün inek anneleri gibi aniden ortadan kaybolan annesinin özlemiyle yanıp tutuşurken, insan ırkının himayesindeki ineklerin başına gelenleri öğrenen Elsie, bir gece çiftlikten kaçar. Hindistan Operasyon dediği kaçış projesinin hedefi makûs talihine dur demek, feleğin tekerine çomak sokmaktır. Bu özgürlükçü macerada onunla aynı emelleri taşıyan bir domuz ve bir hindi yoldaşlık eder.
            Güçlerini birleştiren hayvanlar ezber bozarak insanlığa nanik yapıyor!
            “Hayvan Çiftliği’nden bu yana yazılmış en ilgi çekici hikâyelerden.” Time Out
            “David Duchovny’nin cezp edici, cesur ve hazırcevap icadı Elsie Bovary, hiçbir okurun karşı koyamayacağı bir edebiyat festivalini garanti ediyor.” Rafael Yglesias
            (Arka kapaktan)

         Bu kitap hakkında biraz yüksek beklentim vardı açıkçası çünkü Ali çok sevmiş ve komik bir kitap demişti. Ama ben okurken o kadar da komik bulmadım ama tabii bu güzel bir hiciv kitabı olduğu gerçeğini yadsıyamaz. Zaman zaman da iyi yerlere dokunuyor ve güzel sosyal mesajlar veriyordu.

         Öte yandan bana daha çok çocuk kitabı gibi geldi ki normalde çocuk kitapları da okurum, biliyorsunuz. Ama işte bu kitap biraz yavan kalmıştı sanki. Çocuk kitabı olarak bile basit geldi bana. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder