3 Ocak 2014 Cuma

Mevlana’nın Hocası Seyyid Burhaneddin

         


         Mevlana’nın Hocası Seyyid Burhaneddin
         Abdullah Satoğlu
         Kayseri Büyükşehir Belediyesi Kültür Yayınları
         Önder Matbaacılık Ltd. Şti.
        
         Abdullah Satoğlu
            15 Mayıs 1934’te Kayseri’de doğdu. İlk ve orta öğrenimini Kayseri’de yaptıktan sonra İstanbul Gazetecilik Yüksek Okulu’ndan mezun oldu.
            17 yaşında gazeteciliğe başladı. 1956’dan itibaren, 15 yıl süre ile Kayseri’de günlük siyasi “Hakimiyet” gazetesini ve aylık fikir san’at dergisi “filiz”i yayınladı.
            Sanat çevrelerinde “Lale Şairi” olarak tanınan Abdullah Satoğlu’nun şiirleri; Orkun, Türk Sanatı, Erciyes, Filiz, Boğaziçi, Çağrı, Gülpınar, Bahçe, Türk Edebiyatı, Milli Kültür ve Türk Dili gibi seçkin dergilerde yer aldı.
            Bir kısım şiirlerinde “İsmeti” mahlasını ve bazı yanlarında da “Bülent Müşker” imzasını kullanan Satoğlu; İlk şiir kitabı olan (Bir Demet Lale), (Aşık Hasan), (Kayseri – Erciyes ve çevresi), (Mevlana’nın Hocası Seyyid Burhaneddin), Kayseri’nin Efsane Adamı Osman Kavuncu), (Lale Üstüne – Şiirler), Son şiirlerinden bir kısmını ihtiva eden (Lale Bahçelerinde) ve (Kayserilinin Ticaretteki başarı sırları) isimli kitapları çıkardı.
         Ayrıca Erdoğan Ünver ve Hüseyin Yurdabak’la Bahçe Şairleri Antolojisi’ni, Fevzi Halıcı ve Hüseyin Yurdabak’la Gönül Sohbetleri Güldestesi’ni hazırladı.
            1970 yılında Ankara’ya naklederek orada “As Matbaası”nı kuran ve “Sürekli Basın Kartı Sahibi” bulunan Abdullah Satoğlu, Selçuklular zamanında “Dar’ül Feth” ve “Makar-ı Ulema” diye vasıflandırılan Kayseri ve çevresi ile ilgili olarak (Kayseri Ansiklopedisi) isimli önemli bir eser daha hazırlamaktadır.
            Yayınladığı yüzlerce makale ve yirmiye yakın eseriyle, Türk kültürüne ve dolayısıyla Folklor hazinemize kazandırdığı hizmetlerden dolayı; Kayseri Sanatçılar Derneği (KASD) tarafından, 1982 FOLKLOR ÖDÜLÜ ve Folklor Araştırmaları Kurumu (FAK) tarafından 1996 – Türk Kültürü’ne Hizmet Ödülü verildi. Abdullah Satoğlu, mahalli ve uluslar arası birçok seminer ve kongrelere katılarak ilgi çekici bildiriler sundu. 1996’da davet edildiği Bağdat’taki Uluslar arası “Merbid Şiir Festivali”ne iştirak etti. Satoğlu, çeşitli TV kanallarında, gönül sohbetleri adı altında edebi ve ahlaki konularda konuşmalar yapmaktadır.
            (Arka kapaktan)

         Osmanlıca kursum için kütüphanede beklerken rastladım bu kitaba ve okumaya başladım. Hep Mevlana’dan bahsediyoruz. Fakat hiç hocasından bahsedildiğini duymamıştım. Gerçi Seyyid Burhaneddin ismini duymuştum ama Mevlana’nın hocası olduğunu bilmiyordum. O yüzden severek okudum.
         Güzel bir başvuru kaynağı arayanlara tavsiye ederim.


2 yorum:

  1. Kitabi merak ettim.seyit burhanettinin hayatini yazan bir kitaba rastlamamistim.takibe aldim

    YanıtlaSil
  2. Teşekkür ederim. :)
    Güzel bir kitaptı. :)

    YanıtlaSil