8 Mart 2017 Çarşamba

Tanrıyla Raks Edenler

       
 
Tanrıyla Raks Edenler
Kenan Cengiz Güler
Sokak Kitapları Yayınları

Ben göklerde Musa’yım,
Yerde Zerdüşt.
Bedende Buda’yım,
Erkânda Haydar.
Sofrada Bektaşi’yim,
Kaderde İsa.
Âlemde Zerre’yim,
Ulu divanda kul.
(Arka kapaktan)

         Aslında bu kitap için ne söyleyeceğimi pek bilemiyorum. Yani ilk okumaya başladığımda çok etkilenmiştim. Kitap ilk önce Aleviliğin dinler üstü bir kültür olduğundan ve en eski tarihte ortaya çıkışından başlıyor.
         Semavi dinlerle ilgili çok çarpıcı bilgiler var içinde, Kuran’ın onlarcasının içinden birinin oy birliğiyle seçilip, tek kabul edilmesi ve onun kitaplaştırılması gibi. Kitabın öne sürdükleri oldukça ilginç. Yazarın Hz. Muhammed hakkında yazdıkları da çok ilginç.
         Fakat kitapla ilgili şöyle de bir şey var ki; kitabın yarısından sonra Aleviliği övüp, bütün dinleri ve felsefeleri yerin dibine gömüyor yazarı. Sanırım kendisi Alevi. Bilemedim. Sorun değil tabii neye inanıp neye inanmadığı. Ama Aleviliğin onca dinden de üstün olduğunu söyleyip sonra da dinlere inananları yerin dibine sokması biraz çelişkili geldi bana.
         Kitapla ilgili bazı sıkıntılarım da var. Birincisi yazar hakkında hiçbir bilgi bulamadım. Sadece Ezra isimli başka bir kitabı daha varmış. İkincisi de verdiği bilgileri hiçbir kaynakçaya dayandırmadığı için ben doğruluğu konusunda şüpheye düştüm bazı bilgilerin. Üçüncüsü de kitapta yer alan yazım ve imla hataları. Kitabı okurken o kadar sinirlendim ki okumayı bırakmakla bırakmamak arasında çok gittim geldim. Kitabın künyesine baktığımda DMS Editörlük Hizmetleri diye bir yerden editörlük hizmeti almış ve redaksiyonunu da burası yapmış güya ama ne yapmak! Yani sanki sokaktan geçen birinin konuşmalarını alıp kitap yapmışlar. Basım yılı 2013 imiş. Belki yeni baskısı yapıldıysa hatalar düzeltilmiştir diye umut etmekten başka bir şey gelmiyor elimden. Belki bir kaynakça eklenmiş bile olabilir. Yani umarım.

         

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder