22 Mart 2018 Perşembe

Mardin - Güneş Ülkesi

         
         Mardin - Güneş Ülkesi
         Nükhet Everi
         E Yayınları

         İstanbul Rehberler Odası Yönetim Kurulu Üyesi ve aynı birliğin Mardin Çalışma Komisyonu kurucusu ve başkanı Nükhet Everi bu kitabıyla binlerce yıllık bir geçmişe sahip Mardin’de sizleri sokak sokak bir yolculuğa çıkarıyor.
         Mardin’i yalnızca önemli tarihi eserleriyle değil yerel kültürü ve insanlarıyla da tanışıp; yemek ve alışveriş önerileriyle gezinize renk katıyor.
         Mardin’i merak eden gezginler ve okurlar için eşsiz bir bilgi kaynağı...
        
         “Güneş Ülkesi’nin sahici fısıltılarını bugüne taşıyan telaşlı bir gezgin... O kadar telaşlıdır ki, heybesine yüklediği hikayeler bin renkli, bin bir ötüşlü Anka gibidir... On binlerce yıllık kültürün telaşlı aktarıcısıdır Nükhet...” Ahmet Güneştekin
         “Mardin’i gittim gördüm, ama Nükhet Everi’nin kitabını okuduktan sonra “gitmiş-görmül” saymadım kendimi. Mardin’i, oranın ruhunu, hikayelerle, tarihle, insanla öyle ustaca anlatmış ki Nükhet; tam anlamıyla görmek için bu kitaptaki satırlar eşliğinde bir kez daha gideceğim Güneş Ülkesi’ne. Bazen gidip görmek yetmiyor işte; satırların rehberliğinde dokunmak gerekiyor!” Onur Baştürk – Hürriyet Gazetesi (Kelebek Yazarı)
         “Sürünün peşine takılmayıp kendi yolunu çizen sıra dışı insanlara bayılırım. Onlar hareket ettir kitleleri, değişik fikirleri ve farklı bakış açıları insanları düşünmeye, yeniyi keşfetmeye iter. Nükhet kanaat önderlerimdendir, bakıp da göremediğimi gösterir bana. Taşın şiire dönüştüğü Mardin’e defalarca gittim. Göremediğim her şey ince ince elenip işlendikten sonra Nükhet’in kaleminden dökülmüş satırlara. En keyifli Mardin yolculuğum bu kitabın sayfaları arasına saklanmış, elimden bırakamadım.” Saffet Emre Tonguç – Tarihçi, Seyahat Yazarı
         (Arka kapaktan)

         Türkiye turundayken Mardin’i gezmiştik tabii ki ve aşık olmuştum. Bu ara da canım seyehatle çekiyor açıkçası ama şartlar ve hayat işte. Bir yere gidemiyorum. O yüzden okumak istedim aslında kitabı. Yoksa turdayken Deyrulzafaran Manastrı’nın hediyelik eşya kısmından almıştım ve yıllardır bekliyordu kitaplığımda.
         Kitaba tek kelimeyle ba-yıl-dım. Çok iyi hazırlanmış bir kaynak kitap bence. Her tarihi eser ya da mekan o kadar ayrıntılı anlatılmış ki bence öğrenciler de derslerine yardımcı olarak kullanabilirler. Kitapta birden fazla yol haritası var. Yani şehri farklı farklı yol haritalarını kullanarak gezebilirsiniz. Bu özelliği çok hoşuma gitti. Ayrıca gidebileceğiniz güzel restoran ya da hediyelik eşya alabileceğiniz dükkanları da eklemiş Nükhet Hanım. Bu da güzel bence. Bir yere gittiğimizde güvenilir yerlerden yemek içmek hatta alışveriş yapmak da önemli benim için. Bu kadar iyi bir kaynak kitap olmasının yanı sıra da sadece merak edip de okumak isteyenlerin de zorlanmadan okuyabileceği kadar akıcı bir kitap. Herkesin zorlanmadan okuyabileceğine eminim.
         Kitabın arkasında bir kronoloji ve sözlük kısmı da var. Bu Mardin’in tarih sıralamasını görmek ve yabancı gelebilecek terim ve terminolojiler için çok faydalı.
         Ayrıca bu kitapta Ahmet Mümtaz Maden’in de adı geçiyor. Kendisi beni Türkiye turundaki hocamdı. Zaten Nükhet Everi’nin kitabını da o önermişti.
         Böyle güzel çalışmalar beni gururlandırıyor.
         Okuyunuz efenim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder