22 Mart 2018 Perşembe

Yatılı Düzlükleri


         Yatılı Düzlükleri
         İzzet Dönmez
         Alakarga Yayınları

         İzzet Dönmez, ilk romanı Yatılı Düzlükleri ile Alakarga’da. Okumaya başlar başlamaz göreceksiniz; Yatılı Düzlükleri, başka romanlara benzemiyor. Yazarının daha ilk satırlarda ilan ettiği üzere, bu metin, sistem karşıtlarının sesi. İnsanı “öğüten” eğitim sisteminin çürüyen yüzünü gözler önüne seriyor. Üstelik bunu, o sistemin “imlasına” da karşı çıkarak yapıyor.
         Yatılı Düzlükleri, Anadolu’nun adı anılmayan bir bozkır kasabasındaki bir yatılı okulda geçiyor. Dostlukları adına birbirlerinin yerine dayak yemeği, aşağılanmayı, yaşanan vahşete, muhbirliğe, tecavüze, işkenceye başkaldırmayı başarabilen üç arkadaş... Ve baştan sona hayranlıkla okunacak bir ilk yapıt...
         (Arka kapaktan...)

         Bu benim biraz zorlanarak okuduğum bir kitap oldu açıkçası. Çünkü bir tane bile imla işareti kullanılmamış. Sistemin imlasına karşı çıktığını söylüyor da arka kapakta, bana göre okuma hızını biraz yavaşlatıyor bu durum.
         Kitap bir bölüm geçmişten, bir bölüm günümüzden olarak ilerliyor. Açıkçası herkesin severek okuyacağı bir kitap olacağını sanmıyorum çünkü yaşananlar rahatsız edici. Yatılı bir okulda yaşanan şiddet, taciz ve tecavüzlerden bahsediyor kitapta yazarı. Çocuklara bunları yapanların öğretmen olduğuna inanamıyorum. Nasıl bir dünyanın içinde büyüdüler ki savunmasız, küçücük çocuklara böyle davranabiliyorlar hiç anlamıyorum doğrusu. Korkunç.
         Severek okudum diyemeyeceğim. İnsanlığımdan utanıyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder